Jumaat, 9 Disember 2016

Ichou kaze-Wabak di Jepun Stomach flu

Alhamdulilah hujung minggu datang lagi...


Mak pon semakin sembuh..


Paksa badan untuk lawan kesakitan...



Dengan mencergaskan badan..


Ichou kaze


Itu la penyakit yang saya akan ingat sebelum balik ke Malaysia..


Kenangan sakit berjemaah..


Tapi sakit ni bagus tak kena serentak...

Ikut giliran...bermula dengan kakak,adik,ayah...


Tapi mak sepanjang kakak, adik dan ayah tak sihat mak pon tak sihat sebenarnya...mak cuba lawan walaupun sebenarnya Allah je yang tahu sakit tu...


Angin menyucuk...sakit badan...nak muntah(loya) tapi angin ditekak tak lepas..apabila saya cuba lawan saya rasa nak pengsan..


Antara usaha saya melawan penyakit tu kerana saya paling lama tempoh sakit...


Saya up makan vitamin imun saya...

Vitalea ambil 2 biji, vitaC 4biji, garlic complex 2 biji, b complex makan 1 je dah tinggal 1 biji je ni huhuhu..PD 1 sudu besar 1botol 750ml saya minum untuk elak saya cirit birit&dehidrasi.




Peppermint ginger plus tu saya mkn bila perlu bila datang sakit ni..hari2!saya makan 3biji lepas makan...


Terkentut2....banyak angin...nak solat 2-3kali juga ambil wudu semula😂😂😂😂


Kakak Tina

Simptom:tak lalu makan sakit perut

saya hanya bagi 1biji peppermint ginger plus itu pun selepas dia mengadu sakit perut tak larat..lepas kunyah peppermint ginger plus muntah makanan banyak.....lepas muntah malam dia menyanyi dengan girang alhamdulilah...kakak sakit dalam 1hari


Adik ummi Khalsom

Simptom:muntah masam 2hari...

Ni tak boleh buat apa2...mak bagi susu badan je...lepas 2kali muntah 2hari berturut2 dia semakin sihat...ada sedikit flu&batuk sahaja.


Turn suami kena..

Simptom:cirit-birit, demam, sakit kepala sakit badan mungkin...saya tengok dia baring je tak g sekolah 1-2hari

Saya paksa telan 3biji peppermint ginger plus..dah paksa makan set imun dia tak layan..saya pun sakit dah tak larat nak bagi dia makan set imun waktu tu...



Alhamdulilah Allah bagi penyakit rupanya ada hikmah...


Nor An Ibrahim

Tiada ulasan:

Catat Ulasan