Rabu, 21 Disember 2016

Wanita Jepun Cantik

Wanita Jepun...


Cantik&bergaya..


Baru2 ni saya pergi klinik untuk dapat rawatan kerana demam,batuk& selesema...


Saya terpegun tengok mak2 jepun...sakit pon pergi klinik bergaya daripada hujung rambut hingga hujung kaki..


Dah gaya orang tak sakit pula...hahahahaha


Saya je penuh selekeh menunjukkan bertapa saya betul2 sakit huhuhu...


Saya bagi tahu anak saya tina...tina cantiknya mak&anak2 jepun tu...bergaya sungguh.....


Tina kata diorang orang Jepun masa baby gemok debab...cubby cotey motey hahah montel...tapi dah besar diorang kurus cantik....ni anak saya yang kata la....


Banyak faktor buat diorang cantik bergaya antaranya:-


1. Mereka amalkan berjalan kaki setiap hari untuk ke sesuatu destinasi..mereka lebih suka berbasikal,naik public transport untuk ke tempat kerja..ini membantu mereka untuk kekal cergas dan sihat..selain itu bonus badan ramping&kulit cantik.


2. Orang jepun menguatamakan waktu makan yang betul. Mereka makan je nasi 3kali sehari tapi kuantiti yang betul ada sayur,buah,protein dan pencuci mulut...makanan mereka perlu nampak menarik comel2 untuk menarik minat nak makan. Mereka kurang makan makanan bergoreng,makan mereka kukus,rebus dan panggang...makan bergoreng sekali sekali seperti makan tempura, karage dll...


3. Mereka tak lupa selitkan minum ocha(tea hijau)...oloong tea dll dalam deit harian mereka..tak hairan di Jepun mesin judohanbaiki melambak jual ocha berbanding air manis2 seperti coca cola...mereka percaya ocha mampu memberi tenaga,menyihatkan,disamping mencantik juga menguruskan mereka...ocha kaya dengan anti oksidan...mengamalkan ocha setiap hari mampu memberi impak ramping kepada yang tegar minum ocha...


Sebenarnya banyak lagi faktor buat wanita Jepun cantik dan panjang umur...saya tak percaya mak2 kawan tina umur dah 40-an tapi tengok seperti umur 20-an...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan