Isnin, 5 Disember 2016

PANTANG MUSIM SEJUK

[PANTANG MUSIM SEJUK]


Saya suka sangat pantang musim sejuk...tahu tak kenapa?


Sebab saya pantang dengan ketat.


Musim sejuk:-

1. Pakai heater dah tak perlu pikir nak pasang aircond kipas...mak saya marah dulu anak pertama pantang on kipas&aircond.


2.  Pakai stokin sepanjang masa sebab sejuk sangat..pantang anak pertama kena marah mak ayah tak pakai stokin,bawang putih sumbat telinga, ikat rambut tinggi2...


3. Makan ikut waktu pagi, tengahari, malam suami saya masakkan lauk simple bakar, rebut, tumbuk kadang2 goreng...pantang anak pertama mak saya buat semua.


4. Tak keluar rumah malas nak pakai baju sejuk gelembung2..pakai baju sejuk dalam rumah sahaja...hihihi anak pertama culas tak pakai baju sweater tu...(tapi saya ada langgar pantang 3kali tak silap, keluar rumah kerana nak pergi check up dan pergi makan ichigo(strawberry)...


5. Musim sejuk saya mandi air panas hihihi..suka sangat....hari2 mandi..pantang anak pertama pon mandi air panas hihihi..


Aiiiiiii kenapa suka sangat mengimbau kenangan pantang ni🤔🤔🤔🤔🤔





Tiada ulasan:

Catat Ulasan