Ahad, 15 Mac 2015

5 Makanan untuk galakkan kehamilan

Assalamualaikum wrh wbrkt & Salam sejahtera,

Ramai antara kita yang mencuba hamil untuk kali pertama, kedua, dan seterusnya.

Namun begitu, adakah anda tahu caranya? 

Untuk hamil jika dilihat dari daripada saranan doktor O & G adalah tidak mahal pon. Ianya berasas sumber alami.

Doktor telah mengesahkan terdapat 5 sumber pemakanan yang boleh menggalakkan kehamilan.

Antaranya adalah

Pertama:Sumber daripada sayuran hijau seperti bronkoli, bayam, sawi dan sebagainya
Kenapa perlu mengambil sayuran hijau?
Sumber makanan hijau terdapat sumber iron & folic Asid. Iron & Asid Folic membantu proses kesuburan kerana membawa oksigen di dalam badan.

Kedua: Sayuran dan buahan berwarna merah & oren. Ianya kaya dengan sumber beta caroten seperti lobak merak, keledek. Fungsi Beta Caroten penting untuk seimbangkan hormon.

Ketiga: Sumber bijirin seperti oat, beras perang, roti gandum serat tinggi kerana kaya dengan iron dan vitamin B. Vitamin B untuk keseimbangan hormon untuk persedian untuk hamil dan mengelakkan keguguran.

Keempat: Makanan yang kaya dengam vitamin C untuk menyuburkan sperma dan memudahkan sperma untuk melekat semasa proses persenyawaan.
Makanan yang kaya dengan vitamin C seperti oren strawbery, bronkoli dan lain-lain lagi. Namun begitu pengambilan makanan ini tidak boleh berlebihan.

Kelima: Perlu makan telur. Kenapa perlu makan telur? Ianya sumber protein yang membantu pertumbuhan janin. Protein juga memperbaiki sel dan bina otot.

Kesemua sumber makanan di atas perlu dimakan setiap hari secara kerap. Moga dengan usaha yang berterusan insya-Allah membantu ibu untuk hamil.



Ibu dan bapa boleh juga menambahkan supplement harian daripada Rangkaian Set Kesuburan Shaklee untuk menyokong proses kehamilan tersebut.

Kesemua ranagkaian Set Kesuburan ini mempunyai sumber vitamin yang diperlukan badan untuk proses kesuburan dan kehamilan.






Dyan Health Care
1110254
SID:Melaka & Jepun
Contact: +8180-5100-9381 (whatsApp/Telegram/Line)

Blog:http://dyan-health-care.blogspot.jp/
PM:http://www.facebook.com/messages/dyanhealthcare2u
Instagram:dyanhealthcare



Tiada ulasan:

Catat Ulasan