Isnin, 10 Mac 2014

Vita E Complex Shaklee-Antioksidan terbaik

Asslamualaikum wrh wbrkt & Salam Sejahtera:)

Vitamin E-Vita-E Complex Shaklee



KHASIAT VITAMIN E SHAKLEE....

Vitamin E adalah vitamin larut lemak yang disimpan di dalam organ tubuh seperti hati, jantung, kelenjar pituitari, testis, uterus, darah dan otot. Namun, yang menariknya vitamin E ini ialah, 60-70% darinya akan disingkirkan dari tubuh setiap hari (tidak semua disimpan dalam badan) dan ia tidak menjadi toksik seperti vitamin A.

Vitamin E dikira dalam unit IU (international units) yakni 1 IU bersamaan 1mg. Vitamin E terdiri dari 8 komponen dalam 2 kelas utama : tocopherols dan tocotrinols yang terdiri dari komponen2, alpha, beta, gamma dan delta. Vitamin E yang lengkap sepatutnya mengandungi kesemua 8 komponen tersebut. Alpha tocopherols adalah komponen yang paling aktif, malah IU dikira berdasarla alpha-tocopherols. Akan tetapi, komponen yang mempunyai nilai ) dalam IU seperti gamma-tocopherols adalah penting dalam menjana antioksidan.



Pada dasarnya vitamin E ialah untuk…

Vitamin E ialah salah satu antioksidan yang penting dalam pencegahan kanser dan penyakit kardiovaskular. Ia memperbaiki peredaran darah, yang mana perlu untuk memperbaiki tisu, dan sangat berguna dalam rawatan “premenstrual syndrome” dan penyakit fibrocystic buah dada. Ia memelihara pembekuan darah yang normal danpenyembuhan, mengurangkan parut yang diakibatkan oleh sesetengah kecederaan,mengurangkan tekanan darah, membantu dalam pencegahan penyakit katarak,meningkatkan prestasi atlit, dan mengendurkan otot kaki dari kekejangan.

Vitamin E boleh meningkatkan pengeluaran air mani pada sesetengah lelaki. Ia jugamengekalkan kesihatan saraf dan otot dan di masa yang sama menguatkan dinding kapilari.Vitamin E menggalakkan kulit dan rambut menjadi sihat, dan membantu mencegah anemia dan “retrolental fibroplasia”, sejenis gejala mata yang boleh menjangkiti bayi pramatang.

Satu kajian yang dijalankan oleh National Cancer Institute pada tahun 1998 mendapati bahawa pengambilan vitamin E dalam jangka masa panjang dapat kanser prostat dikalangan penghisap rokok. Lain-lain kajian megesyorkan bahawa vitamin ini dapatmemperlahmengurangkan risiko ankan perkembangan penyakit Alzheimer. Sepanjang ini diketahui bahawa vitamin E telah menunjukkan kesan pencegahan kepada lebih kurang 80 jenis penyakit.

Risiko-risiko  kesan kekurangan vitamin E

1.   Saluran darah merah menjadi keras
2.   Risiko kanser dan leukimia
3.   Stroke
4.   Serangan Jantung
5.   Diabetes (pada sesentengah keadaan)
6.   Muka berkedut, timbul bintik-bintik pada kulit muka (freckles) & 'Age spots'
7.   Ulser 'in burns or wounds'
8.   Rheumatoid arthritis
9.   Pengurangan kolagen
10. Penyakit Kulit
11. Hepatitis
12. Radang buah pinggang
13. Katarak (selaput mata)
14. 'Sunburn'

“Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit”
Berminat dengan vitamin E Shaklee Jom dapatkannya daripada:)





Dyan Health Care
sms/whatApp:
818051009381/0192975492
email:rodan9381@gmail.com
fb:dyanhealthcare

Tiada ulasan:

Catat Ulasan