Khamis, 1 Jun 2017

Sesi burung hantu bermula.

Mesti tertanya2 awat lah hari2 up sesi burung hantu.

Mak2 bapa2 ada anak kecil pasti merasa sesi burung hantu ini.

Saya dok up hari2 kerana saya dah 7-8tahun dah tak dapat penyakit sesi burung hantu ni. Kira honeymoon la kami. Bila lahir je baby ramai pakat2 wish selamat tak tidur malam ya.

Bermula episod drama jam 2pagi 3pagi 4pagi.
Layankan je. Bak kata bos saya jangan merunggut. Tatkala orang berusaha nak anak tak dapat. Kita ada rezki anak tu tempuh jer dengar sabar. Terpana betul. Betul juga tu. Perlu terima seadanya dan harungi dengan sabar.

Pagi ni bam2 terjaga nak menyusu dapat saya terus bangkit pam susu. Menurut perkongsian NinjaPa:-

Jadual Pump Susu yang di anjurkan
-----------------------------------
Sesi 1 : 8 - 10 am
Sesi 2 : 10 - 12 pm
Sesi 3 : 12 - 2 pm
Sesi 4 : 2 - 4 pm
Sesi 5 : 9pm - 1 am
Sesi 6 : 1-6 am

Jadi bila ada peluang je berjaga malam anak dah dapat susu atau belum saya siap sedia sesi mengepam. Balik kerja je basuh siap2 peralatan pam susu untuk mudahkan sesi pengepaman di awal pagi. Saya perlu berusaha lebih untuk kumpul susu anak buat bekalan di taska.

Selain itu say standby siap2 minuman tenaga milkbooster (ESP, OSTEMATRIX & ALFALFA COMPLEX) saya. Ibu menyusu memang kuat minum air. Bukan kuat minum sahaja kuat detox membuang sahaja. Tengah pam ni boleh 2-3kali membuang2. Saya fikir saya ada penyakit membuang ni. Tapi geng ibu2 pam susu kami alami masalah yang sama. Tapi bagi saya ni bukan masalah tapi ini kebaikkan kepada kami dapat nyah toksin tu.



Patutlah salah seorang detox kami yang berusaha top up susu dengan set milkbooster ni makin kurang berat. Berat dulu 83kg lebih kurang dah menyusut ke 77kg dan lebih lagi bulan ramadhan ni. Pakej nak milkboster dapat turun kg. Gembira dengar perkongsian kawan2.
Tahniah moga kak manis dapat kumpul susu bsnyak2 dan dapat slim fit insya-Allah :) 😍😊😊😊

Tiada ulasan:

Catat Ulasan